luni, 30 august 2010

Plictisit, sictirit, obosit, ...

Hello my friends,
Cred că titlul e suficient de sugestiv! Nu prea mai am chef de nimic! Munca a devenit o rutină plictisitoare (mereu acelaşi tip de task-uri, aplicaţiile, deşi foarte complexe, sunt totuşi aceleaşi, modificările presupun aceeaşi şi aceeaşi paşi de urmat, ...), căldurile au tendinţa de a mă moleşi de tot, în pofida aerelor condiţionate de la birou şi de acasă, ...
Nu prea mai am chef să fac nimic! Gătitul a devenit o corvoadă, scrisul nu îmi mai oferă aceeaşi plăcere ca la început, ... Am intrat într-o pasă foarte proastă! Principalul motiv nu este rutina de la giob, nici căldura! Principalul motiv e faptul că sunt singur cuc! Mare lucru dacă nu-mi cumpăr o mâţă! Pe bune! Să am şi eu cu cine schimba o vorbă! Că vorbesc cu mine la greu! Dacă ar asculta cineva la uşa apatamentului ar jura că nu locuiesc singur! Eu întreb, eu răspund, eu mă cert, eu mă bucur, ... toate cu voce tare!


Colac peste pupăză, săptămâna trecută, prins şi eu în febra celebrelor fromulare/declaraţii/ sau cum dracu' le-o mai zice pe care tre' să le depunem lunar conform erecţiei pseudo-intelectuale (sau mai bine-zis impotenţei intelectuale) a unor capete de cretă din eterna şi fascinanta rromanie (da, e fără î din a, e cu a simplu, ca aşa e percepută cam peste tot şi aşa începe să fie), prins în acea febră cum ziceam, am săpat oleacă mai mult pe net prin hăţişul legislativ rromanesc! Şi ce descopăr eu cu stupoare?
Că numai printr-un noroc chior nu sunt pasibil de amenzi substanţiale şi de tras în ţeapă (trage-m-aţi de ţăruş să mă trageţi handicapaţilor). Adică, dacă firma cu care am contractul nu ar fi off-shore, neînregistrată în scop de TVA şi deci neplătitoare de TVA, eu aş fi decalotat-o! Pentru că, deşi eu sunt PFA la normă de venit neplătitor de TVA, ar fi trebui să mă fi înregistrat ca plătitor de TVA şi să mai şi depun LUNAR o altă declaraţie (declaraţia 390), deoarece prestez servicii/emit facturi către o firmă din afară! Şi cum NECUNOAŞTEREA LEGII NU SCUTEŞTE argumentul cu n-am ştiut ar fi trebuit să aibă o consistenţă moale şi pufoasă şi să poată fi împăturit! Nimic anormal până acum, nu?

Numai că:

1. când am deschis PFA-ul, am apelat la o firmă de consultanţă, care s-a ocupat de toate hârtiile! I-a explicat lu' cucoana aia clar că voi munci pentru o firmă din afară! Da' ce pretenţii să ai de la tanti Cici sau tanti Mimi cum naiba o mai cheama, care a atins apogeul carierei devenind capabilă să printeze nişte hârtii şi terminând un frisel în mai puţin de 2 minute? OK! Să zicem că pe asta o înghit! De unde nu este, nici Dumnezeu nu cere zice o vorbă din bătrâni!

2. tot când am deschis PFA-ul (nu vă mai consum timpul povestindu-vă aventurile prin care am trecut atunci) m-am dus de cel puţin 3 sau 4 ori la Serviciul Asistenţă Contribuabili din cadrul ANAF Galaţi (unde rezidez). Adică acolo unde eu, tu, el, ea, noi, voi, ei, ele, şi în general toţi fraierii din ţărişoara asta dăm banu' ca să fie cineva în măsură să ne explice unele chestii pe care noi nu avem de unde/nu avem/nu trebuie chef să le ştim. Cum e un avocat, de exemplu: dai banu' şi el îţi explică dacă ai dreptu' să iei căţelu' când divorţezi! Şi acolo am zis foarte clar că voi presta servicii pentru o firmă din UE. Ei bine, lăsând la o parte faptul că tanti de la acel serviciu habar nu ştia cele mai elementare lucruri (cum ar fi evitarea dublei impuneri), că am avut nevoie şi de un certificat de rezidenţă fiscală pe care tot acolo l-am solicitat şi era solicitat în scopul prezentării lui la firma din AFARA ŢĂRII, adică unde voi prăşi, ..., lăsând la o parte faptul că afară ploua, că mă sculasem dimineaţă pe stânga, că... că... NU ERA NORMAL CA BOANGHINA AIA PĂROASĂ SĂ-MI EXPLICE ŞI ASTA CU DECLARAŢIA 390 ŞI ÎNSCRIEREA CA PLĂTITOR DE TVA? Că doar de aia e plătită de noi! Ce p..da mamii ei atribuţii mai are ea? Şi se mai plâng că le micsorează salariile şi îi dă afară! Bine le face!

3. (ce, credeaţi că asta-i tot?) tot când am deschis PFA-ul (v-am zis că a fost un adevărat foileton) am fost aşa:
- la o contabilă;
- la o avocată;
- la şefa de la PFA-uri de la ANAF;
- la şefa de la TVA de la ANAF.
Eu am fost la toate ăstea pentru altă problemă (pe care doar şefa de la PFA-uri a putut să mi-o lămurească), dar, DAAAAR, peste tot am explicat clar că voi prăşi pentru o firmă din afara ţării! NICIUNA nu mi-a zis de obligativitatea înscrierii mele ca plătitor de TVA şi de obligativitatea depunerii declaraţiei 390! NICIUNA! NIMENI!
Deci singurul meu noroc a fost că (după cum vă spuneam mai devreme) firma este off-shore şi nu plăteşte TVA! Deci nu am aceste obligaţii! Dar asta cu off-shore-ul am aflat-o săptămâna trecută!

Şi-acu' vin şi-ntreb ca prostu': vina mea care ar fi fost? Credeţi-mă că am studiat la articole şi legi din Codul Fiscal atunci de puteam da lecţii oricărei maimuţe de pe la Fisc! Când m-am dus la tanti aia de la TVA şi am început să turui, m-a întrebat: De ce aţi mai venit la mine? Că văd că ştiţi foarte bine legile!
Dar am studiat doar ce trebuia să ştiu pentru a-mi deschide PFA-ul! Dar ce trebuia să mai fac în plus? Să studiez TOT Codul Fiscal că poate cine ştie ce articole prevăd să mă epilez săptămânal la subraţ si trimestrial la... ? Pentru ce gâtu' mă-sii mai dau bani la buget să avem Serviciul Asistenţă Contribuabili? Oare ăia nu s-au prins că nu e vorba de Asistenţă medicală ci Asistenţă fiscală?
A! Am uitat să vă spun că am dat telefon (tot în acea perioadă) şi la ANAF Bucureşti - Centrul de asistenţă contribuabili 031.403.91.60 (reţea RDS). Undeva unde se presupune că sunt nişte oameni la curent cu legislaţia şi care îţi pot răspunde la întrebări! Şi de unde răspunsurile pe care le primeşti ar trebui să fie cât de cât sigure! Să vă mai spun că răspunsul primit de mine pentru problema pe care o ridicasem a fost unu' total de'ampulea? Nu vă mai spun! Sau să vă mai spun că, în momentul în care am primit acel răspuns, sesizând în sinea mea că este naşpa, am rugat-o pe duduia de la capătul celălalt al firului (de-ar sta la capătul celălalt al ... mele că a fost şi obraznică şi nesimţită) să-mi precizeze articolul din codul fiscal pe care îşi bazează raspunsul, iar ea mi-a dat un articol pe care eu îl ştiam aproape pe din afară; în momentul când am început să-i citez din el şi am rugat-o să-mi spună clar de unde interpretează ea că ăla e răspunsul, atâta vreme cât în articolul respectiv scria cu totul şi cu totul altceva, nesimţita mi-a răspuns că aşa este pentru că aşa zice ea, că doar ea lucrează la anaf, nu io (invitaţia cu capătul rămâne valabilă duduie).

Şi atunci tot eu vin şi întreb din nou: SĂ NU TE MUŢI (cu m de la farmacie) ÎN EA DE ŢARĂ ŞI SĂ PLECI LA DRACU-N PRAZNIC? Undeva unde nu se atribuie contract de 24 de milioane de euro pentru soft ca apoi să trebuiască să depui declaraţii scrise cu pixu' pe hârtie LUNAR! Undeva unde să.... puteţi să scrieţi voi aici orice, că tot e valabil şi unde să nu ...idem?

Îşi bat ăştia joc de noi cum vrea cuculeţu' lor!
AVEŢI NOROC CÂRNAŢILOR CĂ NU SUNTEM ŢIGANI, AŞA CUM ZICE COANA europă! CĂ DACĂ ERAM ŢIGANI DECALOTAŢI PENISU' (că am zis că nu vorbesc urât). CĂ ŢIGANII SUNT UNIŢI! NU POŢI SĂ-ŢI BAŢI JOC DE EI ÎN HALU' ĂSTA!
Da' bănuiesc ca ştiţi asta, din moment ce-i pupaţi atâta în cur şi p-ăia! Că vă e frică de ei şi aveţi nevoie de ei să vă voteze!
Ăia sunt neam de paraziţi! Asta e ADN-ul lor! N-ai ce să faci! Nu poţi interzice mucegaiului să nu mai apară! Poţi să-l combaţi!
Voi vă înţelegeţi aşa de bine cu ei pentru că şi voi sunteţi nişte paraziţi! Nimic nu aţi produs în ţara asta! Numai pentru voi! Aşa că nu greşesc dacă de acum o să vă numesc ŢIGANI şi pe voi!
Fi-mi-ar scârbă de mutrele voastre!


Cam atât! M-am mai răcorit oleacă! Sper ca următorul post să fie mai optimist şi mai vesel! Da' acum nu pot altfel!

Ciao!

1 comentarii:

Gabi M. spunea...

Uite-i si pe stimabilii responsabili de noua lege: http://www.mircea-badea.ro/blog/dobi-si-oli/ (fa abstractie de posesorul blogului unde sunt pozele, ca poate nu-l suferi. Mie mi se pare insa izbitoare asemanarea :-) ).

Trimiteți un comentariu