marți, 23 februarie 2010

Day two

Buna seara copii,
Iaca incet-incet a mai trecut o zi din aventura mea in Grecia! Au mai ramas cam 10 luni! Mult a fost, destul mai este!
O sa structurez povestirile pe doua sectiuni: job-ul si viata in afara jobului! Asa o sa raspund la toate intrebarile (inchipuite bineinteles).
Deci (mama, ce-mi  place cum suna) azi am inceput ziua la birou mai devreme! Programul normal incepe la 09:00, dar eu am ajuns pe la 08:30! Asta pentru ca nu stiam cum merg autobuzele, cat de des, etc. Dar am folosit cu succes aceasta jumatate de ora curatandu-mi tastatura! Deci tastatura asa jegoasa cum mi-au dat astia nu am vazut de cand sunt! M-am inarmat cu servetele umede septice, servetele uscate, rabdare (si fara tutun, ca nu mai fumez de mult timp) si a purces la treaba! Si am frecat-o vreo 20 de minute, pana a iesit ceva curatel!
Apoi am trecut la programul zilnic: treining! E misto ca ma pun astia sa invat chestii noi (noi pentru mine, ofcors): Web Service Developement! Moaa' ce misto suna, huh? Doar ca minunea a durat o singura zi: ieri! Azi deja s-au jmecherit. In loc sa am parte (macar in prima zi) de un training serios, cu cineva cu experienta, mai ales ca stiau ca sunt chestii cu care nu mai lucrasem, tipul cu care trebuia sa fac era prea ocupat, prea important, doamne stie vorba lu' fiu-miu,  asa ca m-a pasat unui baietas care stia el ceva saracu' Numai ca nu prea stia sa explice! Noroc ca (v-am zis sa-mi scuzati cacofoniile, da?) aveau ceva documentatie pusa la punct, pe care apucasem sa ma uit 10 minute inainte! Dar a inceput baiatul asta sa deschida toate celea (servere, jDeveloperu' lu' Oracle, Toad-ul cu multe package-uri, tabele, view-uri, etc.) si sa sara de la una la alta fara nici o noima, ... L-am ascultat eu politicos si ca un baiat bine crescut ce sunt, dar dupa vreo 20 de minute, cand deja faceam eforturi sa nu adorm, l-am oprit din avantul lui muncitoresc si l-am luat eu la intrebari! A fost mult mai simplu! Si l-am rugat sa ma lasa sa-mi bat capul singur, si doar daca nu inteleg ceva sa-l intreb! Asa ca mi-am petrecut ziua incercand sa deslusesc tainele astea noi, dar nu pot sa zic ca a fost in zadar! Sper sa prind mai multe maine, poimaine, si tot asa, a.i. la sfarsitul perioadei de treining, sa ma pot descurca onorabil! SPER!
Tot azi l-am cunoscut pe al doilea coleg roman, Florin! E un tip simpatic, din Cluj! Am stat de vorba putin, mi-a mai explicat cum e pe aici, una, alta, ...
Ce am mai remarcat eu la job: mi s-a explicat de la inceput, printre altele, programul: de la 9 la 5 jumate! Cu card de acces si toate cele! Dar am remarcat ca lumea incepea sa vina pe la 9, si termina de venit pe la 9 jumate, si nimeni nu se stresa din acest motiv! Si sa nu va inchipuiti ca se sta peste program! La 5 jumate, maxim 5:45 majoritatea pleaca! Cul! Si mi-au si zis ca asa-i Grecia! Incep sa iubesc aceasta tara!

Buun! Cam atat despre job! Sa trecem pe persoana fizica!

Pe persoana fizica nu stiu cu ce sa incep! Sa incep cu sistemul lor de transport? Hai sa incep cu asta! Se circula foarte bine pe la ei, in ciuda traficului destul de mare! Au cu ce dom'le! Au strazi! Si nu am vazut nici o groapa in asfalt! Nici un blocaj, nimic! Mai mult de 2 ori la un semafor nu am vazut sa se stea! Si aia accidental (nu am patit eu, dar mi-a spus un sofer de pe taxi). Un bilet costa 1 € si e valabil timp de 90 de minute pe orice mijloc de transport!
Daar maine este greva! Deci (misto mai suna) maine o sa fac sport! Am de mers cam 3-4 km pana la birou, dar nu are cum sa-mi strice! Problema e la colegii care stau departe si care fac 1 ora cu metroul! Naspa! Nu ma intrebati de ce e greva, ca nu stiu! Banui ca vor ceva, dar cine sta sa-i intrebe?
Tot despre transport: se lucreaza la o linie de tren/metrou (ii spun asa, pentru ca e tren, ca merge la suprafata, dar de fapt este metrou) asa ca se circula cam naspa! Se asteapta intre statii, ca se merge pe aceeasi linie si la dus, si la intors!

Tot pe persoana fizica pot sa spun ca azi am fost cu unul din colegii romani, cu Adrian, sa vad daca mai gasesc un apartament liber acolo unde sta el! Sta intr-un fel de complex studentesc, pe undeva mai spre centru Atenei! Problema e ca, in Atena, ca si in Barcelona (cine a vizitat celebra Rambla stie ce vorbesc), cu cat esti mai in centru, cu atat totul e mai aglomerat, mai pestrit, mai imputit, mai naspa. Indieni, pakistanezi, africani, tigani romani, asta vezi! Brrr! Asa-zisul apartament este de fapt o camera in camin, care are si baie si un cuptor cu microunde plus frigider! Si atat! Ce sa zic? 400 €/luna! Ar merge sa stai acolo o luna, o luna jumate, dar mai mult nu cred!
Partea buna este ca cei de la firma mi-au gasit un apartament cu 2 camere utilat cu de toate (mai putin masina de spalat) intr-o zona mai civilizata, cu doar 500 €/luna! Nu prea am de ales, saptamana asta tre' sa ma mut! Ei imi platesc hotelul deocamdata, dar azi m-a anuntat (dupa ce mi-au zis ca mi-au gasit apartament) ca de fapt hotelul mi-l platesc doar saptamana asta! Grecul tot grec ramane! Dar nici mie nu-mi prea convine sa stau la hotel! Imi lipseste bucataria! Sa fac si eu o mancarica! Yamii!

Uite ca mi-a mai venit o idee: o sa deschid o sectiune numai cu retetele pe care o sa le gatesc aici! Tineti aproape, ca nu stiti ce pierdeti :)

A! Am uitat sa va spun: dimineata,in drum spre munca, am facut ceva poze cu mobilul! O sa incerc sa le pun si pe alea aici!

A! Iar uitam! Cand am fost sa vad camera unde sta colegul meu, am trecut pe langa magazine din astea de cartier! Si am si intrat intr-unul rusesc sau polonez! Avea exact ce doresc eu: afumaturi, carnuri, avea mustar romanesc, castraveti murati, varza murata! Mamaaa, sa inebunesc acolo si alta nu! Ia uite mustarau' saracu' cum a ajuns el pe-aici, printre straini!



















Cam atat imi amintesc acum!
Sa incerc sa pun si pozele!






















Si una cu catelu' vagabond

Uite dom'le ca am reusit sa pun si poze! Am mai invata ceva pe ziua de azi! Cand o sa reusesc sa-mi dau seama cu dracu' sa pun emoticoane in blog, o sa fiu the best!

Ai va pup! Noapte buna!

5 comentarii:

Anonim spunea...

Mihai tata, sa te tii tare si sa ne mai scrii povesti din Grecia ca ne plac...Sa nu-ti faci griji de Mariana ca e pe maini bune...Toate bune si spor la munca...
Mitica

Anonim spunea...

Expatule
Crezi ca numai la noi in Romania dai cu cardul? Na, ca si la greci e la fel. Probabil doar cuvantul "flexibil" are o alta insemnatate. Si inca o chestie: acasa nu ai vrut sa auzi de Java dar grecu' iti da cu JDeveloper in nas. Ai grija Expatule ca te incaleca din primele zile...
Programatoru' ala mai batran

Mishu expatu' spunea...

@Programatoru' ala mai batran:
Ai dreptate in ce spui, doar ca aici ma incaleca pe bani! Daca primeam acasa banii de aici, invata si Java, si Cobol, si tot ce se dorea! Totu-i pe bani in lumea asta! Cat despre "flexibil", aici chiar nu se streseaza nimeni ca intarzii 10 - 20 de minute! Pe cuvant! ;)

Mishu expatu' spunea...

"invatam si Java" trebuia sa scriu, dar am mancat si eu o litera :)

Anonim spunea...

pentru cine se intreaba cine este "Programatoru' ala mai batran" pot sa va spun ca nu sunt eu. abia ieri am aflat de blog.
bunicu

Trimiteți un comentariu