joi, 3 iunie 2010

Spania va interzice fumatul in toate spatiile publice inchise

Deci da!

Spania va modifica legea impotriva fumatului si va extinde interdictia de a fuma in baruri, cafenele si restaurante, precum si in toate spatiile publice inchise. Noile prevederi vor intra in vigoare in 2011, a anuntat ministrul spaniol al Sanatatii, Trinidad Jimenez, citat de Le Figaro.

Legea nu se va aplica in cazul camerelor de hotel sau in cluburile private. De asemenea, nu se va aplica "nici in inchisori si nici in spitalele de psihiatrie, pentru ca in aceste institutii oamenii nu au libertatea de a avea un spatiu privat", a explicat ministrul Sanatatii. "Fumatul va ramane permis pe terase, pe stadioane, in arene si in toate celelalte spatii deschise", a continuat Trinidad Jimenez.

Potrivit unei legi intrate in vigoare in 2006, in Spania este interzis fumatul la locul de munca, in magazine, scoli, in spitale, centre culturale si in transportul public. Federatia hotelierilor s-a opus extinderii domeniului de aplicare a legii in 2006. Acestia estimeaza ca vanzarile pot scadea cu 7% in restaurante si cu pana la 15% in baruri si cafenele, daca propunerea este aplicata.

Dar guvernul sustine extinderea acestei interdictii, precizand ca astfel de masuri nu au adus prejudicii economiei in nicio alta tara europeana. Noua propunere va fi examinata de Parlament la finele acestei luni.


Sursa

Tot acolo, la sursă, vedem comentarii de genu':

Nu pot sa nu remarc cum UE merge incet incet spre un sistem exact cum a fost comunismul. Oamenii astia chiar nu pricep ca marea problema a comunismului era ca statul conducea tot? Maine poimaine nu ai voie sa fumezi nici la tine in casa, nu ai voie sa mananci mai mult de 2 paini (ca tot asa, iti dauneaza), apoi cartele pt paine ... unde ajungem? Nu imi place directia in care se indreapta UE, controleaza populatia cu pretexte tipic oamenilor asa deschisi la minte ca le-a cazut mintea jos....gen hai sa mergem toti cu bicicleta ca sa nu mai poluam :))

Eu zic sa-i impuscati pe toti fumatorii si asa o sa scapati de recesiune si de alte probleme. Spalati pe creier mai sunt unii!

Vai Doamne, ce senzatie... Eu daca vad un semn de fumat interzis, nu fumez. Tu daca vezi un semn cu 'locatie pentru fumatori' de ce naiba nu stai afara sau nu te duci in alta parte? Daca mie nu-mi place mancarea birmaneza (ca e nesanatoasa si ca mai stiu eu ce imputita mai e) nu ma duc la restaurante birmaneze, nu dau lege sa nu existe.

Asta până in momentul de faţă! Sunt sigur că vor mai fi altele şi mai şi!

Păi mă cârnaţilor (că am zis că nu folosesc cuvinte porcoase pe blog), şi io am fost fumător! Acum sunt lupu' moralist, recunosc! Dar, tot timpul cât am fumat, nu am fumat niciodată în prezenţa copilului! Şi nici când eram într-un anturaj de nefumători! Adică, dacă eram in vizită într-o casă unde nu se fuma, putea să-mi zică gazda mult şi bine că pot să fumez în casă, că tot pe balcon ieşeam! Şi, în ultimii 10 ani cel puţin, eram conştient că fac un mare căcat când bag ţigara în gură! Chiar îmi era ruşine de mine! Nu mai spun de nevastă, copil, ... Ştiam că fac ceva jenibil, dăunător... La un moment dat chiar fumam pe ascuns! De fiecare dată când auzeam de câte o măsură de genu' ăsta, în nici un caz nu mă cuprindea indignarea! Ci doar ciuda că eu încă băgam otravă în mine ca boul!

Vă întreb eu pe voi (cârnaţior), aveţi copil(copii)? Dacă da, fumaţi în prezenţa lor? Dacă nu, de ce? Dacă da, atunci poate vreţi să vă faceţi o atracţie turistică la voi acasă, ce ziceţi? Vă băgaţi?
Din partea mea un sincer SIKTIR pentru toţi handicapaţii ăştia cărora nu le pasă de alţii!
Adică eu nu am drepturi? Numai voi aveţi? Când merg pe jos la birou, aproape mereu trebuie să existe câte un handicapat din ăsta care îşi aprinde o ţigară fix în faţa mea! De ce trebuie eu să-i inhalez fumul? Păi atunci, când o să mai merg cu autobuzul, sau cu metroul, sau chiar cu liftul (de ce nu), o să trag o beşină din aia meseriaşă! Că poate sunt şi eu stricat la stomac, nu? Şi, atât timp cât nu fac nimic ilegal, n-are nimeni nimic de obiectat, nu? Ia gândiţi-vă la asta data viitoare când vă aprideţi ţigara pe stradă! Că veţi fi în lift-autobuz cu unu' ca mine! Poate aşa vă veţi da puţin mai într-o parte când o aprindeţi! Sau o să vă uitaţi în spate!
E chiar aşa de greu de priceput că fumatul e un viciu care nu afectează doar fumătorii? Adică dacă tregi pe nas sau îţi bagi în venă, chiar nu am nici o problema cu tine! E viaţa ta, problema ta! Dar când ceea ce faci mă afectează şi pe mine, atunci devine şi problema mea!
Bine, că nu voi face niciodată ce ziceam mai sus, dar măcar să comentez am voie? Sau tre' să stăm şi să fim de acord cu lamentările voastre de căcat când se mai dă câte o lege din asta?

NU! O să mă bucur de fiecare pas făcut în combaterea fumatului! Cu toate că sunt conştient că la noi în ţară nu se va implementa prea curând o măsură de asta (poate doar dacă devine obligatorie în toată UE-a), măcar să vadă fumătorii că asta e direcţia în care evoluează lumea! Şi că, intr-un secol, ţigările vor fi de domeniul trecutului! Sau măcar în afara legii! Cel puţin aşa sper!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu