sâmbătă, 31 iulie 2010

Ţăranu' român la Paris - Partea VII (adică ultima)

Hai bonjour copii,
E timpul să terminăm cu periplul nostru imagina in La cité de l'amour, că mai avem și altele de povestit!
Să-i dăm drumul deci!

Musée d'Orsay
După o masă copioasă era timpul pentru încă o porție de cultură, ca să îmi tihnească pateul, nu?
Așa că ne-am îndreptat încet încet spre muzeul D'Orsay! Nu mai pun poze și de pe drumul până acolo, că n-are rost! Doar amintesc pe fugă câte ceva: cum ieși de la Louvre, este o galerie cu obiecte de artă! Adică un fel de mini-mall numai cu magazinașe care vând obiecte de artă! Câte sunt kitch-uri și câte nu, asta depinde de cine se uită! Oricum, nu sunt ieftine deloc! Văzuse nevastă-mea de exemplu o statuie mică de-a lui Buddha care costa 1500 euro! Și era din bronz!
Întrucât eram pe fugă, nu am piedut prea mult timp pe-acolo! Pe strada de peste gârlă de Louvre erau numai anticariate! La fel: obiecte de artă să-ți pui și-n cap!
Am poposit să bem o bere la o terasă (8 euro berea la halbă, pentru cine e curios). Apoi am ajuns la muzeu!
Aș vrea să precizez de la început că nu era voie să faci poze în interiorul muzeului! Da' țăranu' român, falnic și drept ca bradu' nu s-a împiedicat de amănunte din ăstea: unde nu mă vedea nimeni, băgam! Păcat că în locurile unde erau expuse picturi mai mișto ale pictorilor celebri (gen Vincent Van Gogh, Paul Gauguin și mulți alții) stăteau cerberii! Nu era loc de poze! Așa că am făcut și eu pe unde s-a putut!
La intrare (în exterior, evident)








Nu! Nu erau călugărițe shaolin! Erau niște măicuțe care făceau și ele poze! Probabil nu erau așa vașnice ca țăranu' subsemnat și nu au făcut poze în interior!








Și în interior. Muzeul ăsta era înainte o gară! Dar desigur stiți asta, nu? Ca ați citit, nu? Că doar de aia vă pun și link-uri, nu? Mda! Îhî!























































Am făcut doar câteva poze pe la picturi, din motivele explicate mai sus! Asta înseamnă că am avut timp să le admir mai mult!








Vorbind de admirat: admir eu ce admir, comentez savant cu nevastă-mea (la mișto, că io-s bâtă), când, deodată, singură într-o încăpere întunecată era EA! Neagra! În lumina reflectoarelor! Și cu două ... (care naiba e femininul de la cerber?). Nu pot să pun poza aici din motive de:

- Vezi, să nu cumva să pui poza aia pe blog!
- Care poză?
- Hai n-o fă pe prostu'!
- Da' ce-are mă? Nu e tot tablou? Adică în muzeu poate să stea sa-l admire toată lumea, și la mine pe blog nu?
- Hai nu fi NESIMȚIT!
- Biiine!


Drept pentru care o să pun doar un link spre poza respectivă (care poza este două, deci două lincuri):
link1 și link2
Bineînțeles că stăteau copiii pe lângă tabloul ăla de numa' numa'. Da' nu numai copiii! Să vedeți bărbații ce se holbau... Eu pozele le-am făcut mai de departe, din cadrul de la intrarea în încăpere, ca să nu ma vadă ălea de păzeau pe acolo (cum se zice mă la femininul de la cerber?). Și era mișto faza că se mai oprea câte unu' să se uite mai cu atenție, iar eu de departe vedeam exact capu' lu' ăla între cracii lu aia! Super tare!

Să mergem mai departe!












































































Și cam asta a fost tot din muzeu! Nașpa că nu ne dădeau voie să fotografiem! Cârnații!

După asta am plecat spre hotel, că era juniorul prea obosit!











Aia era roata aia de vă ziceam că m-am dat în ea!

Și poliția călare:








Și o ultimă poză cu noi:










Și cam atât cu pozele! Am dus junioru' la hotel iar eu cu nevasta ne-am dus la Galeries Lafayette să facem oleacă de șoping!
Yeah right! Ne-am învârtit noi pe-acolo, ne-am uitat ca chioru'-n pungă pe la gentuțele de 500 de coco bucata, la bluzițele de 200 de coco bucata, până am luat problema în mână si inima-n dinți și i-am zis cucoanei să mergem, că nu-i de noi! Îmi venea să-mi cer scuze că am intrat:
Pardon! Știți, noi căutam veceul!
Să nu mă înțegeți greșit: eu îmi permit să-i cumpăr nevestei o geantă de 500 de coco! Pe cuvânt! Numai că mi se pare indecent! Mi se pare că, în afară de oamenii cu mulți bani, la care statutul social e important, care nu-și permit să fie văzuți în mașini normale, care nu-și permit să fie văzuți în costume sub 4-5000 de euro, că așa cere statutul lor, în afara de acești oameni doar niște proști snobi pot să dea 500 de euro pe o poșetă! Dar fiecare marfă are clientul ei! Numai că nu eram noi ăia! Așa că mi-am loat cocoana de-o aripă și-am plecat frumos spre hotel!
Eram rupți de oboseală! Am ajuns, am mâncat, ne-am făcut bagajul și ne-am culcat, pentru ca adoua zi urma să plecam!

Cu plecarea iar am fost mișto! Eu știam că trebuie să luam metroul până la Defence, de unde luam autobuzul spre aeroport! Listasem la birou pe o foaie zona unde era stația de autobuz! Avionul pleca pe la 11 iar autobuzul spre aeroport pleca la ora 9! Nu știu cum m-am socotit și cum m-am învârtit, da' era 8:50 și noi mai aveam vreo câteva stații bune de mers cu metroul! Mă întreabă nevastă-mea:
- Avem timp? Nu suntem cam la limită?
Eu mă ocupasem de tot ce înseamnă logistică, transport, hotel, etc., așa că era responsabil pentru orice! M-am uitat și io la ceas, am înghițit oleacă in sec (cam avea dreptate). Nu știam dacă trebuie să coborâm la capăt sau la penultima stație!
Nu știu cum și de ce, dar păstrasem foaia aia cu harta locului unde era stația de autobuz, de vă ziceam mai devereme că o listasem de la birou! A zăcut săraca foaie la hotel toate zilele, de vreo câteva ori am vrut s-o arunc, ultima dată chiar cu o seară înainte, da' nu știu ce m-a oprit! Eu ca eu, da' și nevastă-mea a vrut s-o arunce de câteva ori (așa mi-a zis). La fel, nu știe de ce n-a aruncat-o! Nici de ce am luat-o cu mine nu știu să vă spun! Cert e că o aveam în buzunar!
Am scos-o și am întrebat pe un băiat la care stație trebuie să coborâm pentru autobuzul de aeroport, arătându-i foaia! S-a uitat el și mi-a răspuns că trebuie să coborâm nu la prima stație, la a doua! Nici vorbă de capăt sau penultima stație (cum de-amp..lea știam eu)! Culmea: pe harta era clar și numele stației de metrou! Da' bou'-i bou, nu?
Ideea e că la ora 8:55 am coborât din metrou, și, mai mult alergând, la ora 9:00 ne-am urcat în autobuz! Oricum, autobuzul a mai așteptat cam 10 minute până să plece, dar noi îl pierdeam dacă coboram unde credeam eu că trebuie să coborâm! Problema era că alt autobuz nu mai aveam în timp util ca să ajungem la aeroport, bani nu mai aveam (adică mai aveam max. 50 de euro, dar nu ne ajungeau de taxi până la aeroport), pe card nu mai aveam, trebuia să găsim un internet să îmi transfer din cont pe card, .... Adică mai stăteam o noapte la Paris! Nu că mi-ar fi părut rău, da' nu era sigur că găsim avion a doua zi! Și trebuia să ajungem și la bulgari!
Oricum! A FOST CÂT PE CE! Îi ziceam cucoanei:
- Mamă ce-o puneam dacă scăpam autobuzul!
La care ea mi-a răspun foarte senină:
- Nu! Tu o puneai!
Am înghiți în sec! Să mai zică cineva că n-am noroc în viață!

Am ajuns și la aeroport! Acolo am avut oarece nevoie (emoțiile, ce vreți?). Am fost la locul cu pricina. Unde, cât stăteam eu și făcema ce făceam, m-am delectat cu niște sfaturi și impresii scrise pe ușă! De obicei, pe ușile de la aceste lăcașuri găsești anunțuri publicitare gen Fac, dreg, tel.xxxxxxxxx, Cutare are aia mare, Maricica e o cu..vă, etc..
Numai că aici era ceva diferit! Unu' era dezgustat de Paris:
Paris is discasting:










Dar cel mai tare e ăsta:








În caz de nu înțelegeți ce scrie, luați de-aici:
Pocăiește-te omule, că vine Isus Hristos pe pământ
Ești pregătit să-l întâmpini?
Ți-ai predat viața ta în mâna lui?
Caută-l cât mai ai timp, căci ziua de mâine nu este a ta!
Roagăte, citește Noul testament și caută o biserică creștină unde se spune cuvântul așa cum este!


Mda! Ce să zic! L-a cuprins pe bietul român o criză de credință la veceu! M-am conformat, ce era să fac! M-am rugat, m-am screm.. pardon, m-am pocăit vreo 10 minute, am dat tot răul din mine, m-a șters pios la cur, m-am spălat plin de evlavie pe mâini cu apă normală și cu săpun (n-aveau păcătoșii apă sfințită) și am plecat din acel loc ușurat de păcate!

Nu s-a mai întâmplat nimic deosebit până acasă, drept pentru care nu mai am ce să vă povestesc! Gata cu PARIS-ul!

Doar să vă dau câteva sfaturi dacă vreți să mergeți și voi pe-acolo!
- în primul rând, luați-vă bilet de avion la low-cost! E mult mai ieftin! Nu rentează să luați la companii normale!
- pentru transportul prin Paris citiți aici! E foarte util! Noi am luat ParisVisite!
- hotelul e bine să vi-l rezervați cât mai din timp! Oricum să nu vă așteptați la cine știe ce condiții și sub 100 de euro/noapte nu prea găsiți! Acum depinde foarte mult zona! Cu cât e mai aproape de centru, cu atât e mai scump! Dacă rezervați din timp (adică de prin februarie-martie pentru luna iunie-iulie) aveți șanse să găsiți la 100 euro/noapte sau chiar mai ieftin prin zonele centrale! Eu, din anumite motive obiective, nu am putut rezerva decât cu 2 săptămâni înainte! Și am găsit doar în nord! Unde într-adevăr era Dirty și Discasting, dar asta e! Negri la greu, dar nu ne-am simțit nici o clipă incomodați din cauza asta! Își vedeau de ale lor fără să deranjeze! Bine, nici noi nu umblam de nebuni noaptea pe străzi!
- pentru muzee am luat un Paris Museum Pass.
- luați cu voi un rucsac în care să aveți de băut! E foarte scump să cumperi de la fața locului: o apă e 2 - 2,5 euro petul de jumătate de litru. E drept că așa am făcut si noi în ultima zi, dar ia ghiciți: nu s-a băut nici jumătate din ce aveam la noi! Dacă nu e rece, parcă nici nu merge!
- de mâncat se poate mânca foarte ieftin dacă știi unde! De exemplu, chiar peste drum de hotelul nostru era un chinez unde am mâncat toți trei pe săturate plus sucuri, și am dat 17 sau 18 euro! Dacă vă duceți in DisneyLand, asta e! Poate găsiți și mai ieftin decât am mâncat noi, dar e junk-food!
- dacă vreți să înțelegeți ceva din muzee, acordați-vă timp mai mult. Doar pentru Louvre ar fi indicat măcar două zile! Măcar! Eu am și hotărât ca peste 2-3 ani să mai merg o dată, dar numai eu cu nevastă-mea! Fără junior!

Nu mai știu ce să vă mai zic! Mai întrebați-mă și voi dacă vreți ceva anume!

Hai vă pup!
Ciao!

1 comentarii:

Anonim spunea...

Mmmmda! in mare parte ai dreptate ! Cam aceleasi obiective - Disneyland +musee L'Orangerie+Givarny- casa memoriala si gradina lui Monet + shopping (ca am prins reduceri)+mai mult Versailles unde am si mancat la Grand Canal (pacat ca n-ai baut berea) le-am vizitat si noi. Mai mult ...nu peste 2-3 ani ...eu am zis ca anul asat merg numai cu nevasta macar 3-4 zile !Deh ! E orasul de care intotdeauna ti-e dor si nu te poti satura ! Apropo de "Neagra" ..o am pe telefon ! Ce zici ??? ...Nu puteam rata asa ceva ! Da' cred ca i se potrivea mai degraba "Nerasa"/"Netunsa"/"Nebarbierita"/"Barboasa" ! Da' pe mama lui Winstler -din filmul ala cu Mr Bean ati vazut-o ? Brusc mi s-a derulat scena cu stranutul defectului ala !
Hai bonsoarik ca m-a apucat doru de Franta si ma uit si io acum la mia si ceva de poze pe care l-am fact ! Si mai am si 8 mini DVD !

Trimiteți un comentariu