joi, 8 aprilie 2010

Inele de calamar à la io

Bună seara din nou!
Am poftă în seara asta, nu?

Vă întrebați oare de ce à la io? Ei bine, știam de o rețetă jmecheră de calamari cu salată si cu vinegreta de roșii! Și mai știam de asemenea că am de toate, mai puțin cimbru! Asta acum o săptămână și ceva! Mi-am luat de acasă cimbru și așa că aveam de toate!
FALS!
Salata de care aveam nevoie, și pe care o cumpărasem înainte de Paști s-a stricat!
Și nu am văzut decât acum, bineînțeles! Că doar am fost azi să-mi mai cumpăr una-alta...

Așa că a trebuit să improvizez! Și am improvizat! Să vedem ce iese!

Ingrediente:
- 450 gr calamar
- 200 gr de orez
- 3 roșii
- ulei de măsline
- 3 linguri oțet de mere (sau vin)
- 1 foaie de dafin
- sare și piper
- 2 lămâi
- ½ legatură de patrunjel
- ½ lingură de busuioc
- cimbru








În principiu modul de preparare este foarte simplu!
Inelele de calamar șe așează într-un bol, iar peste ele se pune usturoiul pisat și pătrunjelul tocat fin. Se adauga oțetul și uleiul de masline, sare ăi piper, se acoperă și se lasă la marinat, in frigider, 2 ore.








Între timp pregătim vinegreta: roșiile se spală și se taie pe jumătate, se scot sâmburii și cotoarele, apoi se taie cuburi mici. Se pun apoi într-un castron și se adaugă cimbrul tocat, uleiul de măsline, oțetul, vinul și zeama de lime. Se condimentează cu sare și piper după gust.








Se amesteca apoi sa se imbine aromele.








Acum aveți de ales între rețeta originală (pe care, chiar dacă o voi face nu o s-o mai scriu) și improvizația mea! Rețeta originală zice-așa:
Salata se spala, se rupe bucati si se aseaza intr-un bol mare.
Calamarii se frig pe grătar sau in tigaia de teflon, cam 3 minute. Se adaugă vinegreta de roșii peste salată iar deasupra se așează calamarii fierbinți. Salata se servește imediat.

Eu, neavând salată, am făcut altceva. Și anume:
Am călit orezul cam 5 minute in ulei incins,









apoi am turnat peste el apa (cât să-l depășească cu 2 degete) și ceva condimente cum ar fi curry și pudră de ghimbir și l-am lăsat la fiert cam 10 - 15 minute!








După ce-i gata orezul, putem proceda ca în rețeta originală, adică de la partea cu
Calamarii se frig pe grătar sau in tigaia de teflon, cam 3 minute. ...
Numai că, în loc de salată voi folosi orez! Dar nu voi continua în seara asta deoarece deja am mâncat (drob, de acasă), așa că voi finaliza treaba mâine dimineață, când mă va trezi pretenu' cu trotineta lui minunată. Ca să fie mai proaspătă când o voi mânca (făcându-le poftă, evident, la toți bieții colegi care se vor nimeri pe lângă mine) la birou!
Le am pregătite, numai pun calamarii la prajit, le bag la caserole separate și gata! Le ansamblez la locu' faptei!









Cam atât pe ziua de azi! Mă duc să mă pregătesc de ritualurile de seară/noapte (gunoi, țânțari, trotinete, ...)

Hai vă pup!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu