miercuri, 14 aprilie 2010

Facturi, invoice-uri, bills-uri şi alte alea

Bună ziua dragii moşului

Long time no see, nu?
Smiley
Până acum v-am povestit despre apartament, despre cum l-am închiriat, despre ce fac eu prin apartament, despre împrejurimi, despre atracţiile turistice, în general cam despre tot ce înseamnă să locuieşti pe-aici! Ce nu v-am povestit (pentru că n-a fost cazul până acum) este despre costurile vieţii de zi cu zi!
Dar acum sunt în măsură să vă explic şi asta!
Despre chirie : ştiţi, că v-am spus (500 coco).
Despre preţurile la alimente: la unele produse mai scumpi ca la noi, la unele la fel! Mai ieftină e doar apa plată! Dar, în general, mă descurc fără probleme la capitolul ăsta!
Întreţinerea: aici a început distracţia! A venit factura pe luna Martie! 151 euro!

Mă uitam io la ea şi ea la mine fără ca vreunul din noi să înţeleagă ce vrea celălalt! Cum pana mea mă? Atât de mult? Am văzut eu că e defalcată pe mai multe sume, dar nu întelegeam nici o literă!
Voi aţi întelege?
λσποελκαεσι
αεπποδπα
αφποιβπ΄λκπ
ποδσφμξοςι

şi aşa mai departe!
Drept pentru care am îmbrăcat-o, i-am pus cizmuliţele în picioare şi fularul la gură si am luat-o cu mine la birou! Acolo am rugat un coleg grec să mă lămurească şi pe mine ce reprezintă toate sumele ălea care, adunate, dau mirifica sumă de 151 euro! Să văd şi eu unde anume am exagerat cu consumul şi ce anume pot reduce! Cu toate că, ajungând acasă seara, nu prea am ce să consum aşa exagerat! Ei bine, când a început colegul ăla să îmi povestească, îmi venea să-l pup! Pentru că zicea frumos tare! Şi anume că, din cei 151 euro, 129 euro reprezintă nuş'ce cheltuieli de reparaţii la acoperiş bla bla bla, cheltuieli pe care nu eu trebuie să le suport, ci ounărul! Ee! Aşa mai veniţi de-acasă!

Deci numai 22 euro de plată pentru mine! Buuun! Am vorbit şi cu ounărul şi a fost de acord fără probleme să scad din banii pe chirie acea suma, şi, în general cheltuieli care nu mă privesc pe mine în mod direct! Îmi venea să-l pup şi p-ăla! Noroc că vorbeam la telefon!
De altfel, şi când m-am dus să plătesc la cucoana de la parter care se ocupă cu astea, mi-a explicat şi ea că banii ăia nu trebuie să-i plătesc eu ci proprietarul!
E mişto că tanti asta la care plătsc întreţinerea (dacă stau bine şi mă gândesc, e chiar vecina de sub mine) nu ştie neam engleză! Da' ştiţi ce-i aia neam? NEAM! Nici măcar YES nu ştie să zică! Noroc de fetiţa ei (cred că-i de-o vârstă cu băiatul meu) care ştie engleză! Am fost până acum la uşa ei de trei ori: odată când am plătit întreţinerea pe luna februarie (îmi lăsase proprietarul bani s-o plătesc), odată când am plătit-o pe asta şi odată când am fost să întreb de factura la electricitate, că încă nu venise! S-a învăţat tanti: când mă vede la uşă nici nu se mai oboseşte să vorbească! Strigă la fică-sa: Cutăreascaaa! Şi vine fetişoara aia şi începem să comunicăm! Tare, nu?

Ce-ar mai fi? A! Internetul şi telefonul fix!
Mdea! Cum vă spuneam, când am închiriat apartamentul, am preluat şi telefonul fix pe numele meu. Am procedat aşa pentru că dacă aş fi renunţat la el ar fi durat aproape o lună până să pot să-mi trag internet. La ăştia e cam jale cu internetul! Nu poţi avea decât de la OTE sau de la alte 2 companii mai mici! Dar dacă în zonă e OTE-ul, celelalte nu prea se bagă! Şi cum în zonă e OTE-ul nu am vrut să mă risc să nu am net! Aşa că am decis să trec telefonul pe numele meu şi să-mi trag net de la OTE! Ceea ce am şi făcut! Acum m-am gândit să vad cum să fac să renunţ la telefon, pentru că eu oricum nu am cu cine vorbi pe fix aici! Aşa că am fost la un Germanos Shop (ăştia-s cu OTE-ul).
Ceea ce o să vă povestec în continuare s-a desfăşurat ieri seară!
Step 1: (ăsta a fost în pauza de masă) mă duc la Germanos-ul de lângă biroul meu să văd dacă se poate să renunţ la abonamentul de telefon! Răspuns: se poate! Dar, pentru că era foarte aglomerat (la ăştia mereu e aglomerat la Germanos), am zis să rezolv problema după program!
Step 2: după program, pe la mine prin cartier, am fost la un Germanos Shop! Tot aglomerat!
Aştept eu până îmi vine rândul la unul dintre operatori şi surpriză:
- Hello! Speak english?
- No!

Şi-mi indică un alt coleg la care să mă duc!
Care coleg, bineînţeles era ocupat cu un alt client!

Mdea! Aştept, ce să fac? Îmi vine în sfârşit rândul şi mie! Toate bune şi frumoase, băiatul foarte amabil şi vorbea foarte bine engleză! Bineînţeles că mă poate ajuta în problema mea, dar, DAAAAR, aveau faxul stricat! Şi nu aveau cum să trimită documentele la OTE în vederea rezilierii contractului! Dar mai la vale, tot pe aceeaşi stradă, mai este un Germanos şi chiar şi un OTE!
Savepoint1 O să vedeţi despre ce e vorba!
Pana mea! Ghinion! Asta e!
O iau frumos la pas în căutarea fericirii, spre celălalt Germanos!
Din fericire nu era prea departe (max. 5-600 de metri)!
Step 3
Intru! Nu prea era aglomeraţie! M-am scos! Mă duc cu lecţia învăţată către o duduie:
- Speak english!
- Yes!
'ai sâ ti pup!
Explic duduii ce vreau, se uită duduia în jur şi-mi indică un cavaler de pe-acolo care cică o să mă asiste în rezolvarea problemei! Mă duc la cavalerul cu pricina, îi explic şi lui moartea căprioarei, mergem la un computer, butonează ăla nuş'ce şi-mi zice vestea cea mare: dacă renunţ la telefon, o să îmi ia şi netu'. Că cică nu pot avea una fără cealaltă!

Să vă ....!

Ups! Am zis că nu vorbesc prostii pe-aici! Da' cred că ştiţi ce-am vrut să zic, nu?
Şi, mai mult, contractul de internet fiind făcut de mine (proaspăt deci) nu poate fi reziliat decât dacă plătesc pe tot anul! Ca la noi!
Bine, nici nu voiam să reziliez contractul la internet!
Asta e! Mă împac cu situaţia, că n-am ce face! Fără internet nu pot sta! Dacă nu pot avea net fără telefon fix, şi dacă nu pot avea net decât de la OTE, chiar nu am ce să fac! Tac şi înghit!
Deodată parcă îşi bagă dracu' coada şi îmi mai vine o idee! Dacă tot sunt pe-aici, ce-ar fi să-mi plătesc şi factura, ca să scap de-o grijă! Îl rog pe cavaleru' să îmi listeze factura, ca s-o plătesc!
Mi-o listează!
Îmi cade faţa!
Îmi adun faţa de pe jos!
Mă uit iar la factură!
Iar îmi cade faţa!
Iar îmi adun faţa de pe jos! Îmi ţin faţa cu mâna şi îmi fac curaj să mă mai uit o dată la factură! Mdea! Aşa e! Încă văd bine! (Vedeţi voi, eu sunt o fire optimistă! Văd partea bună a lucrurilor orice s-ar întâmpla)
131 euro!
Atât arăta factura aia! Cu numele meu pe ea, ca să nu cumva să mă gândesc că aparţine altcuiva!
CUM DRACU MĂĂĂĂ?

Erau pe factura aia tot aşa, vreo 10 numere, fiecare reprezentând câte ceva!
αοπιαεφη
ασεδφτη
υθυγτδερ
ττρ5εςγςρ
ωημγφυρβν
ςερσργε5υ
δβφδ65τυδγ
σργφδ6θφ
ετψε5υνβη

etc.
Mă uitam ca curca-n crăci la factura aia şi nu întelegeam ce dracu' se-ntâmplă!
Cum nu eram la birou, am apelat la cavaleru' ca să-mi explice ce dracu' înseamnă toate ălea!
Bineînţeles că se uita şi el ca bou'n ţeavă! A chemat pe alt coleg de-al lui, i-a zis ăla nişte chestii, dar tot privirea aia inteligenta o avea!

A mai avut puterea să-mi explice că, nu departe de şopul lor, există o reprezentanţă OTE şi că acolo sigur mă poate lămuri cineva!
Savepoint2!

Plec înspre OTE! Fericit!

Step 4
Ajung acolo! O cucoană acră ca o poamă! Babă! Uscată! Blondă artificial! Bronzată artificial! Mult!
Aştept inevitabil la coadă, pentru ca madam în cauză era singura persoană de relaţii cu clienţii! Îmi vine şi mie rândul! Mă aşez frumos pe scaun, nu mai întreb dacă spic ingliş pentru că oricum nu conta, şi începem! Îi arăt factura, îi explic că eu am doar un abonament de telefon de 15 euro si unul de internet de 29 euro şi că aia e prima factura! Şi că nu am vorbit la telefon! Deci de unde dracu' provin numerele ălea acolo?
S-a uitat ea, a încercat să-mi explice, dar ori engleza ei, ori greaca mea, cam tot aia! Tot ce am inţeles e că 15 euro din factura aia înseamna transfer cost! Adică doar pentru că am trecut abonamentul de pe numele proprietarului pe numele meu trebuie să plătesc 15 euro!
'tu-vă muma-n cur de hoţi!
OK! 15 euro în plus faţă de ce mă aşteptam nu dă 131! Deci insist să-mi explice de unde dracu' vin celelalte sume! La care, după ce se chinuie ea cât se chinuie, mă dă pe spate cu o replică: ştie de unde provin sumele dar nu ştie să-mi explice, pentru că nu ştie aşa multă engleză!

Aveam aşa o senzaţie de Déjà vu de nu vă spun! Parcă mă întorsesem în timp cu o lună şi ceva, la momentul cu fiscul! Numai că aici nu aveam ce să mai ţip, ce să mai fac! Nu ştie engleză! Asta e!
Am luat hârtiile şi am plecat! M-am întors la al doilea Germanos! Adică am făcul un rollback to Savepoint1 cum se zice pe la noi! Am aşteptat (se putea să nu aştept???) iarăşi până s-a eliberat flăcăneaţă respectiv, care ştie să vorbească, şi l-am rugat pe el să mă lămurească! S-a uitat omu', s- încordat el ce s-a încordat, a văzut că nu poate dar a pus mâna pe telefon şi a sunat la aştia de la OTE! Măcar atâta bunăvoinţă a avut! Nu ştiu exact ce şi-au spus ei la telefon, cert e că se forma o coadă în spatele meu de parcă numai băieţaşul ăla era în tot şopul! Deja începeam să transpir! Şi cred că şi ăla, pentru că la un moment dat a renunţat al a mai vorbi şi mi-a zis că pot să sun la un numar scurt (gen 1354 sua ceva de genu) şi să apăs tasta 1 pentru limba engleză, şi că o să mă lămurească aia ce şi cum!
Am plecat spre casă, ce era sa fac!
Ajung eu acasă, îmi pregătesc spiciul, sun la acel număr (baidăuei lache flauşat, trebuia să apăs 1 şi încă o dată 1 pentru a putea intra în legătura cu operatorul de vorbeşte engleză). Deja mă pregătisem moral, începeam să mă întreb cum fac ăştia dacă nu-ţi plăteşti facturile, în cât timp îţi taie netu', chestii din ăstea. Răspunde cineva!
Încep să-i povestesc şi ăstuia moartea căprioarei (deja, de câte ori o spusesem în ultima oră, aveam şi intonaţie). Îi comunic şi numărul de telefon ca să vorbim pe concret!
Dom'le deştept băiat! Pe bune! Nu m-a luat cu bulşituri, cu gargară, ... Foarte logic omu'.
Mi-a zis aşa: dom'le, s-o luăm pe rând! O să vă explic fiecare sumă ce este!
Şi a început omu' să-mi explice:
- cutare sumă este pentru transferul de pe numele ex-ului pe numele actualului(ceea ce deja ştiam)
- cutare sumă reprezintă costul telefonului de pe data de 1 Martie până pe 22 Martie (23 fiind ziua când s-a emis factura)
- cutare sumă reprezintă costul telefonului de pe data de 23 Martie până pe 22 Mai
- cutare sumă împreună cu cutare sumă reprezintă internetul de pe 9 Martie (cand a început contractul efectiv) şi până pe 22 Martie
- cutare sumă împreună cu cutare sumă reprezintă internetul de pe 23 Martie şi până pe 22 Mai
(internetul la ăştia este compus din 2 chestii ADSL şi OHDSL parcă, nu mai reţin exact, care împreună înseamna exact 29 euro pe lună, de aia apar 2 sume pentru internet pentru o aceeaşi perioada de timp)
- mai jos, aveţi suma de cutare, care înseamnă TVA-ul
Adunate dau exact 131 euro!
Simplu şi concis!
M-a convins! De unde, cu nici 10 minute înainte îmi jurasem pe roşu că n-o să plătesc, acum eram împacat cu situaţia! Problema era că ăştia facturează în avans pe 2 luni! Deci io ăştia 131 euro (minus 15 cât înseamnă transferul) îi plătesc pentru 2 perioade distincte: 1 Martie - 22 Martie şi 23 Martie - 22 Mai! Factura viitoare va conţine doar telefonul şi internetul pentru perioada 23 Mai - 22 Iulie! Era chiar aşa de greu de explicat treaba asta? Era greu pentru vaca aia de la OTE să ia un creion şi să scrie :
INTERNET 1.03.2010 - 22.03.2010 = cutare suma + cutare suma
INTERNET 23.03.2010 - 22.05.2010 = cutare suma + cutare suma
TELEFON 1.03.2010 - 22.03.2010 = cutare suma
TELEFON 23.03.2010 - 22.05.2010 = cutare suma
TRANSFER = 15 euro

TVA = cutare
--------------------------------------------
TOTAL = 131 Euro
???????????????????????????????
Câtă engleză tre' să ştii mă pentru asta?
Sau la maimuţoiul de la Germanosul al treilea? Ăla de la Savepoint2!
Sau tânpitul de la Step 1 care ştia că am şi contract de internet încheiat, că doar la ei l-am încheiat... Cum dracu nu mi-a spus din prima:
- Vericule! Dacă vrei să reziliezi contractul la telefonul fix va trebui să renunţi şi la internet! Că nu merge una fără cealaltă! Şi ca să renunţi la internet tre' să plăteşti celelalte luni rămase!
TÂNPIŢILOR! Că m-am săturat de câţi incompetenţi am putut să văd in Atena asta! Şi dacă asta e capitala, deja mi-e dor de cocalarii de pe la noi!

În fine!
Trece şi asta!
Tot aseară, când mă întorceam de la OTE, m-am oprit la cutiile poştale, să văd dacă nu cumva a venit factura la curent! Nu! Erau aceleaşi vechi facturi pe care le ştiam de mai mult timp, şi pe care nu le-a luat nimeni! Deodată am avut o revelaţie: dacă cumva...
Sun imediat la tanti administrator (stă chiar la parter)! Deschide madam uşa, mă vede, strigă după fiică-sa, vine aia şi începem să vorbim! O întreb dacă nu ştie cumva ce e cu factura la electricitate, că ar fi trebuit să vină! Se uită cucoana prin facturile care zăceau pe-acolo şi-mi dă una dintre ele zicând că aia este!
Ciudat! Numele nu corespundea! Dar am luat-o! Dacă era ea aşa sigură că aia e, aia e!
Nu am avut curajul s-o dechid până nu am lămurit treaba cu telefonul şi internetul!
Apoi m-am apucat de gătit (nimic interesant, doar un borş şi-un pilaf) şi am uitat de factură!
Dimineaţă, când să ies pe uşă, am văzut-o! Am înhăţat-o din zbor şi-am plecat la birou! Ajuns aici, mi-am preparat mai întâi o cafea, ca să-mi fac curaj, apoi, cu mâinile tremurânde, am deschis-o!
118,22 EURO

Parcă am simţit-o!
Fiind la birou, m-am dus repede la colegul! L-am rugat să ma dumirească şi cu asta!
Şi m-a dumirit! E factura pentru perioada 01.01.2010 - 04.03.2010! Care include şi plata pentru televiziunea naţională! Ca la noi! Ai n-ai dai! Deci nu mă priveşte pe mine factura asta! L-am sunat imediat pe proprietar şi i-am spus despre asta, şi gata! Iar treaba cu numele, că nu corespunde, e pentru că e pe numele maică-si, că maică-sa fiind pensionară, are nuştiuce deduceri! Cert e că trebuie să mă uit după numele mă-sii de-acum pentru factura la curent!

Dacă nu aş fi avut inima puternică, cred că făceam naibii atac de cord!
Prima dată 151 euro (întreţinere), apoi 131 euro telefon şi internet şi 118 euro curentul!
Fărăr număr! Da' ce mama mă-si mă numai pe câte 2-3 luni ştiu ăştia să factureze? Şi dacă se poate şi în avans!

Hai că vă las acum! Că iar m-am enervat!
Ciao!

2 comentarii:

Anonim spunea...

Salut!!! Sunt Vlad de la Radio Whisper(anti manele) un radio dedicat bloggerilor si celor din jur,felicitari pentru blog chiar este frumos,incep sa il citesc cu drag, noi cei de aici de la radio whisper promovam articole la diversi bloggeri si astazi am promovat un articol de-al tau am spus si sursa de unde vine articol am deschis si un subiect pe acest articol, noi o sa iti adaugam link daca ai avea placerea si ai dori sa ne promovezi adica sa ne sustii cu acest proiect de radio, si ne gandim sa iti luam un interviu, adica vrem sa luam interviu la multi bloggeri, sa vedem cum gandesc,noi suntem aici on cu muzica pentru voi vrem sa facem o treaba mare si fara tine si fara bloggeri nu putem de asta trebuie sa ne ajutam unul pe altu,Suntem Respectosi,ajutam unde este nevoie si am dori sa vorbim poti adauga id-ul nostru radiowhisper_com sa vorbim mai schimbam o vorba,o ideie etc si suntem alaturi de tine si la bine si la rau iti multumesc pentru timpul acordat, vorbim pe meseneger pe id-ul radiowhisper_com sau ne poti scrie pe radiowhisper_com@yahoo.com Speram sa facem o legatura intre acest blog minunat si intre radio whisper.Respect!Cu stima Vlad! O Zi Buna!Speram sa facem o legatura intre acest blog minunat si intre radio whisper.P.S:(Avem nevoie de oameni in radio sa fim cati mai multi sa facem o echipa mare cred ca ai un talent aparte si poate ai vrea sa ne ajuti in domeniul care iti place tie) Nu am scris site-ul sa nu zici ca facem spam e un mesaj adevarat si gandim inainte de-a scrie!

Mishu expatu' spunea...

OK! Chiar mi-ar face placere sa contribui la de-manelizarea Romaniei!

Trimiteți un comentariu