miercuri, 19 mai 2010

Chifteluţe cu piure şi sos

Hai să trăiţi bine!
Hă hă hă! Ce poante am în mine!


Întrucât nu am mai postat de mult o reţetă, am considerat că e cazul să repar situaţia! Aşa că, să purcedem!

Ingrediente: (BACKGROUND INFORMATION)

Chifteluţele
- carne tocată (io am luat de porc) vreo 6-700 grame (atât avea pachetul);
- 1 ceapă;
- doo oo;

- 4-5 căţeluşi (de usturoi);
- iarbă la greu (cimbru, busuioc, şi ce mai credeţi voi că ar da bine);
- Salt'n'pepa;
- doo tri felii de pâine;
- nişte făină.








S.O.S.- ul
- pastă de roşii (cel mai bun e un suc de roşii din ăla de face soacră-mea, da' am uitat să-mi iau de acasă);
- din nou 1 ceapă;
- din nou 4-5 căţeluşi (de usturoi);
- din nou iarbă la greu (cimbru, busuioc, şi ce mai credeţi voi că ar da bine);
- şi, bineînţeles, Salt'n'pepa;








Pireus:
- dacă aveţi nevoie de lista de ingrediente şi pentru asta, atunci ar fi cazul să abandonaţi treaba asta şi să vă apucaţi de goblen!


Instrucţiuni
(HIGH LEVEL DESIGN):

la chiftele: se aruncă ceapa tocată şi usturoiul tocat peste carnea tocată, apoi se mai aruncă şi oole, apoi iarba-la-greu şi pâinea tocată! Cum tocaţi pâinea? Cu mâna, bineînţeles! Şi nu uitaţi de salt'n'pepa!















După ce am aruncat de ne-a luat naiba, acum băgăm mânuţa personală în chestia aia şi amestecăm până obţinem ceva cât de cât omogen! Aşea cum se vede mai jos!















Dupe caaare si ia o steclă de oloi, se dă cu oleacă de oloi pe mânuţe şi se începe a ura/pe la case-a colinda... staţi aşa că am greşit pesa! Se începe-a modela/ pe platou a aşeza. Adică se formează pifteluţa, se da prin făină şi se aşează cuminte pe platou! Nu vă uitaţi la ce dezastru a rezultat, că tot voi faceţi curat!








'm uitat să vă spun că între timp am egzecuta şi pireus-ul, pentru că nu e ceva extraordinar de complex! Aşa că, în momentul când am terminat cu modeling-ul la piftele, aveam şi pireus-ul gata! După cum se poate şi vedea în poze!

După caareee am purces la executarea prăjirii chifteluţelor! Adicăăă, se ia o tigaie (preferabil din teflon), se pune oloi în ea, se încinge o horă... ba nu, se încinge oloiul, apoi se încep a arunca piftelele în tigaia cu pricina! Nu trebuie prăjite mult timp! În câteva minute sunt gata!









Şi io la fel!

Apoi se bea un pahar cu bere (cine are! Cine nu... să-şi cumpere!)!

Trecem apoi la faza terminală!
la S.O.S. :
Dacă aveţi o singură cratiţă de teflon (ca mine), atunci vă anunţ cu o neţărmurită satisfacţie că tre' s-o spălaţi!

Apoi se repetă operaţiunea oloiul (pus în cratiţă, încins)! Se varsă ceapa tocată în oloiul încins, se gâdilă 2 minute, apoi se varsă şi usturoiul tocat, se gâdilă şi ăla oleacă!















Se adaugă apoi pasta de roşii şi ierburile împreună cu salt'n'pepa si se fierb la foc mic preţ de vreo 10 minute! Poate chiar 11! Până scade, că io n-am de un'să ştiu cât de mic e focul vostru! Sau orice al'ceva!









Între timp ălea stau cuminţi şi-aşteaptă:








La finalul emisiunii se aruncă cu boltă piftelele în sosul fumegând şi se mai lasă 5 minute!









Asta-i tot! Aveţi de mâncare pentru cel puţin doo zile!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu