sâmbătă, 27 martie 2010

Orez cu menta

Aibonjur copii!


Azi am avut o grămadă de treabă: am fost la plimbare pe la Acropole, am gătit și acum tre' să scriu! Și dup-aia la culcare, că o să fie târziu! Și, dacă am înțeles bine, în seara asta limbile se dau cu o oră mai târziu, nu?


Deci, să-i dăm drumul!

Deoarece m-am cam săturat de borș și de alte mancăruri pe bază de pui, m-am gândit să mai bag un orez (că n-am mai băgat de mult)

Așa că am căutat eu prin cârca de rețete de pe net și una mi-a atras atenție în mod deosebit! O mai făcusem eu o dată, mai demult, dar am uitat de ea!
OREZ CU MENTĂ
Deci ingrediente:
- 1 cana mare de orez alb
- 250g ciuperci
- menta la greuceanu
- 1 legătură de ceapa verde
- 2 catei de usturoi
- ulei de masline
- sare, piper, curry
- 300 ml iaurt









După aproape 40 de minute









Uite asta nu prea îmi place. Ce bine mi-ar prinde un ajutor de bucătar ...
Smiley












Numai că la bafta mea, mi-e că-mi pică așa ceva:











Sau, Doamne ferește, așa ceva:











Așa că mai bine m-ajut singur!
Deci mod de preparare:
Se aruncă ceapa și usturoiul tăiate mărunt de mine in tigaia în care am încins oleacă de ulei de masline! Se călește până zice ceapa că gata,









apoi se aruncă peste ea, ca să-i închideți gura, ciupercile!








Se amestecă bine și des cât timp se călesc în gașcă,








dupe care se adaugă urezu'








și se călește si el preț de vreo 2 minute așa! Tot în gașcă, bineînțeles!








După aia se adaugă menta










pe care puteți să o frecați în timpul zilei la servici ca să fie mai fragedă

O dată cu menta (frecată sau nu) mai adaugăm și doua căni cu apă, sarea, piperul și amestecăm!
Se lasă la fiert la foc încet (respectiv la curent încet) până se umflă orezul! Puteți afla când anume pur și simplu întrebându-l:
Ce-i mă, s-a umflat orezu-n tine?
Dacă arată cam așa








atunci răspunsul ar trebui să fie afirmativ!

Drept pentru care puneți într-o farfurie, adăugați iaurtul deasupra









și-i dați bătaie! Până nu-l terminați, nu o să-l puteți lăsa!
Credeți-mă pe cuvânt!
Been there done that!












P.S. Și încă o chestie: puteți încerca și fără iaurt dar dupa ce se mai răcește oleacă! Dar nu mult! Eu am luat o lingură de pofta după ce am mâncat (da mă, mi-era poftă chiar și după ce am mâncat, ce?) și am rămas plăcut surprins!


Hai poftă bună!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu