joi, 18 martie 2010

Pui Tandoori

Bună seara dragii moșului,
Poate credeați că am gătit oleacă și apoi m-am lăst păgubaș!
Smiley
Well, așa cum îi șade bine bucătarului cu gătitu', așa mi-a șăzut și mie aseară!

În cinstea primului meu tasc (apropos, l-am gătat rapid, la prima oră, că nici zile n-a avut săracu')
m-am gândit să mai gătesc ceva, dar ceva mai special! Și am găsit repede: pui tandoori! Repede, pentru că am mai gătit asta și când eram pe-acasă!
Prietenii știu! Smiley

Deci, să purcedem!

Ingrediente
500 gr de piept de pui tăiat bucățele, spălat și scurs bine
2 linguri de pudra tandoori, preparata din diverse mirodenii
150 ml iaurt sau iaurt amestecat cu smantana
2 linguri ulei
1 lingurita de suc de lamaie
sare dupa gust









Toată treaba aici este la prepararea condimentului minunat: pudra tandoori! O să gasiți o grămadă de rețete pe net! Eu o folosesc pe următoarea:
Ingrediente :
4 cm rulou de scorțișoară
1 lingură de semințe de coriandru
2 lingurițe de semințe de chimen
6 cuișoare
1 linguriță de usturoi praf
2 lingurițe de ghimbir pudră
1 linguriță de ardei iute roșu, uscat și măcinăt (dacă nu este, puteți folosi cu încredere boia iute)
1 foaie de dafin
1 lingură de curry
1 lingură de boia dulce
2 lingurite de sare

Se sfărâmă ruloul de scorțișoară, se amestecă cu celelalte condimente (cu excepția sării, piperului și fără boiaua dulce).









Se aruncă toate astea pe geam ..
Ba nu! Stați așa!
Smiley Smiley Smiley
Gata! Mi-am adus aminte! Nu pe geam! Într-o crăticioară mică, fără ulei! Se pune apoi crăticioara pe foc (sau pe curent, daca aragazul e electric, ca la mine) și se prăjesc preț de vreo 2-3 minute (până încep să fumege)!

AMESTECAȚI TOT TIMPUL MĂĂĂĂ! SĂ NU SE ARDĂ!

Smiley

Apoi le scoateți din crăticioară (după ce se răcesc puțin), adăugați și sarea, piperul și boiaua dulce, și râșniți tot amestecul ăsta!
Buuuun! Acum vă puneți un pahar de pepsi
myspace layouts

După ce beți paharul de pepsi, treceți înapoi la treabă! Ce? Credeați c-ați scăpat?
Unde rămăsesem? A, da!
Stoarceți și o lămâie de zeama proprie. Într-un castron amestecați vânjos un iaurt si o jumătate de smântână!
Apoi aliniați una lângă alta următoarele:
bucățile de pui, amestecul iaurt-smântână, zeama de lămâie si mixul de condimente pompos intitulat tandoori masala!









Apoi faceți așa: răsturnați zeama de lămâie peste pieptul de pui! Amestecați! Apoi luați o bucată de piept de pui, treceți-o prin condimente și aruncați-o în iaurt&smântână! Repetați operația până se termina bucățile de piept!









După ce terminați treaba asta o să vă dați seama de ce nu am mai avut eu chef aseară să vă povestesc toate astea!
După ce terminați de dat seama, puteți să alegeți ce faceți în continuare! Voci aprige ale internetului susțin sus și tare că trebuie lăsat vreo 2 ore așa









în timp ce voci mai puțin aprige (printre care și a mea) zic:



Așa că am lăsat-o! Adică am pus-o la cuptorul cu curent (că n-am foc)!









In maxim juma' de oră e gata! Mi-am pregătit să iau a doua zi (adică azi) la pachet











N-am mai avut răbdare sa-i fac poze artistice, dar nu vă lăsați înșelați de aparențe!
Vă asigur că a ieșit demențial!

Mănânci de rupi!


Vă urez poftă bună!

Ah! Era să uit!

ESPEȘIALI FOR PICO: sper să le vezi mâine la prima oră, când n-ai cu ce bea un ceai!










Și una în secțiune:

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu